Alla inlägg under oktober 2011

Av Karolina - 31 oktober 2011 18:29

Hej!! Usch va det är mörkt ute nu! Blev ju mörkt lite över fyra ju.

Idag gick jag och Alice och käkade lunch på capri. Jag åt revben med rödvinssås och Alice åt lasagne :) Jätte gott! Efter lunchen gick jag för att prata med min f.d chef, var ett tag sen vi sågs, så vi hade en del att prata om. Efter det gick vi vidare till salongen som jag vill jobba på och pratade med salongsägaren. Imorgon och på torsdag ska jag klippa modeller. Efter det lär jag få reda på om jag ska jobba där eller ej.


Just nu sitter jag och väntar på att Dragan ska sluta jobba. Vi ska hem till honom och kolla på Rögle. Hoppas på vinst. Har ju varit lite snålt med vinster de senaste matcherna..tyvärr.

over and out

Av Karolina - 30 oktober 2011 17:16

Jag är med i en tävling på http://www.julaftonsmorgon.blogg.se där man kan vinna två biljetter till Ikeas julbord!

Något som inte många vet om är att jag Äääälskar julen. Jag blir som ett litet barn under hela December månad (och någon månad innan också för den delen.) Min önskelista börjar redan fyllas, jag dricker redan julmust och längtar som en tok efter ljusstakar, glitter och små tomtar :) Kalla mig tokig...

 

over and out

Av Karolina - 26 oktober 2011 15:57

Om 10 minuter sticker jag väg för att provklippa på salongen där jag vill jobba.. är faktiskt lite nervös. Jag ska klippa min kompis Simon och mamma. Personer som jag har klippt flera gånger innan. Men det är ju en ny salong och nya ögon och det värsta jag kan tänka mig att få höra är att jag inte är tillräckligt kompetent. Och jag vill ju så gärna jobba där. Håll tummarna!

Over and out

Av Karolina - 23 oktober 2011 17:34

Två bilder från köpenhamnsresan... har ingen tillgång till kamera. Men det är ju alltid något ;D

 

Linus, Dragan och Simon på Hard rock café.

  

Hard rock café serverade inga alkoholfria drinkar. DÅLIGT! Så fick nöja mig med ett glas vatten.


Av Karolina - 23 oktober 2011 17:19

Nu har jag äntligen fått hem min lilla bommulstuss Bijela! Hon är så otroligt söt. Ser ut som en birma. Har blivit några sömnfattiga nätter, men ikväll ska jag sova hos killen och mamma får vara kattungevakt :)

Har börjat fundera en del på att hyra stol och bli egen företagare. Har fått ett erbjudande hos en salong där jag känner ägarna sedan jag var två år. Hade varit jätte roligt! Så nu på eftermiddagen så satt vi och diskuterade allt viktigt jag måste veta när man hyr stol och imorgon ska jag till salongen och boka in ett möte för att diskutera kontrakt och sånt. Skulle vara så roligt att börja jobba igen. Att gå hemma är verkligen ingen hitt.

  En nyare bild på Bjiela. Som nu är 10 veckor.

Av Karolina - 18 oktober 2011 12:05

Usch! Är verkligen inte sugen på att gå ut i detta vädret..ösregn och jätte blåsigt. Men jag vill till gymmet. Skulle egentligen dit igårkväll och spinnat, men kroppen var helt slut. Det blev en rask promenad istället...


Önskade att jag hade körkort och en bil, så jag kunde köra upp till gymmet.

Nu får jag ta mig i kragen, fälla upp paraplyet och gå ut.

over and out

Av Karolina - 17 oktober 2011 14:03

Håller på att testa att räkna points... precis som dom gör i Vikt väktarna. Det är dag ett, klockan är lite över två, magen skriker efter mer mat och jag har ingen fokus. Ikväll ska jag på Spinningpass, hur man nu ska lyckas med det. Hur faan ska man klara sig på 18 points per dag?? Jag gör ju det här mest som en rolig grej... så känns det såhär imorgon så äter jag som vanligt igen haha. Tur att man redan är smal och kan käka vad man vill.


Over and out

Av Karolina - 14 oktober 2011 12:37

Oj oj.. länge sen jag bloggade nu. Har haft fullt upp med att söka traineeplats. Inte det lättaste, är så mycket som ska klaffa... man ska ju kunna trivas på salongen, med ägaren och känna att jag utvecklas varje dag. Jag fick ju provjobba på en salong i Helsingborg. Där var det mest problem med det ekonomiska. Så bara att leta vidare :)


Festresan till Köpenhamn blev riktigt lyckad. Över 20 grader varmt, uteserveringar och massor av god mat och dricka. Hotellet var riktigt fint också.


Ikväll händer det nog inte så mycket. Rögle spelar ikväll, men ska inte dit. Ska kanske ta några glas vin med Alice :)

men först måste jag sminka mig, sen kommer Alice hit för att få sitt hår fixat ochefter det ska jag till Veterinären med Atlas the King, som är halt...

 

over and out


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards