Alla inlägg under september 2011

Av Karolina - 28 september 2011 19:52

Äntligen har jag köpt en riktigt fin ullkappa! Den är grå med stickade krage och kommer definitivt bäras av mig i flera säsonger! Den kommer från Motivi på väla.. har aldrig handlat kläder där förrut, så jag hoppas att kvaliteten är bra så att den håller år efter år. Det fanns bara 2 st jackor kvar i den modellen... så dom skulle skicka tillbaka dom jackorna nästa vecka, om dom inte blev sålda innan dess... så jag komm precis i rätt tid :) hade jag kommit nästa vecka hade det kanske varit too late..

Jag och killen käkade lite mat på det italienska köket vid restaurangtorget.. pasta med saffransås med räkor... var inte det godaste jag har käkat. Kunder varit mer kryddat.. Än så länge gillar jag den grekiska restaurangen bäst.

  

Motivi :)

Nu ska jag kolla på Bonde söker fru. Over and out!

Av Karolina - 26 september 2011 17:51

Jag vill till London igen! NU! Inte imorgon, inte nästa vecka, inte nästa månad utan just precis nu! Finns nog ingen stad på jorden som kan mäta sig med London. Husen, människorna, Sevärdheterna, shoppingen, de röda bussarna... jag kan fortsätta i all oändlighet. Min stora drömm är att åka dit OS 2012... drömma går ju.

 

Jag utanför Buckingham palace...med brunt hår :) underbara tider.

  

Tower bridge

  

Snart ska jag tillbaka igen.

Over and out

Av Karolina - 26 september 2011 17:24

En riktigt seg dag idag. Har suttit hemma hos killen hela förmiddagen och kollat på Greys anatomy, 7-th heaven (som är riktigt dåligt, men ändå kollar jag...) och Frisörakuten. När jag kom hem till lägenheten så fixade jag mig snabbt, sen gick jag och Alice ut för att käka lunch. Blev sushi för min del och Alice käkade någon kinesisk kyckling... Efter lunchen stack Alice hem och jag fortsatte ut på en liten shoppingrunda. Jag köpte en mascara, ett läppstift, ett rouge och rougeborste. Behövde fräscha upp sminkväskan lite. Ikväll spelar Rögle, så halva staden är antagligen i ishallen... jag själv ska ha en feelgood-kväll med film och tacos...


Nu har jag förresten sett filmen jag har längtat efter William and Kate, the movie.. väldigt gullig och man blir glad av den... :) Jag älskar romantiska filmer, Can´t get enough... så antagligen blir det en romantisk komedi ikväll!

     mascara från maybeline.. hoppas man får cat eyes ;)


Av Karolina - 21 september 2011 19:57

Känns både kul, men lite läskigt. Jag ska provjobba på en salong på Fredag. Känns jätte bra att jag kanske har fått in en fot. Men nu måste jag bara prestera också. Göra så bra jag kan. Ska klippa några modeller och kanske färga någon. Soo excited :D


En annan sak som är kul är att jag,Dragan, Simon och Linus ska till Köpenhamn nästa helg, och bo på 5 stjärniga marriott hotell för att fira Dragans fördelsedag. Kommer bli en del fest och kanske lite shopping om jag har tur ;)


Men måste fixa håret innan köpenhamn... ska bli brunett igen...och sätta i löshåret!

Over and out

 

Marriott hotell :D here we come!

Av Karolina - 19 september 2011 16:12

Har precis kommit hem från en fika med Alice. Tog varsen latte på Torstens uteservering. Riktigt fint septemberväder. Hade hur mkt som helst att prata om... vi har ju inte umgåts på jätte länge.

Verkar tyvärr som om jag håller på att bli förkyld.. igen. Under morgonens joggingrunda så fick jag jätte ont i halsen, och nu har jag fått lock i öronen också. Damn! Bara att hoppas på att det inte blir värre. Jag har precis fått upp träningsgnistan sen förra förkyldningen.

 

Jag har förresten börjat fundera på att bli brunett igen.. Nu i höst och vinter tycker jag det är finare att vara lite mörkare.

Nu ska jag strax ner på stan igen.

Over and out

Av Karolina - 17 september 2011 12:14

 

Här är en bild på min katt, som fortfarande bor hos sin mamma. På bilden är hon 3 veckor... nu är hon 6 veckor och busigare än någonsin. Så otroligt söt!

Av Karolina - 17 september 2011 12:00

Heej! Har inte haft tid att blogga på ett tag. Har haft fullt upp med att hitta en traineeplats... och det har faktiskt gått ganska bra. Jätte många som var intresserade. Nu väntar jag bara på att dom ska ringa. En salong var jätte intresserad och lovade att ringa nästa vecka. Så nu är det bara att hålla tummarna... är verkligen sjukt sugen på att börja jobba lite :)


I eftermiddag ska jag klippa en kund och därefter åka och kolla på Rögles premiär mot leksand. Det kommer antagligen vara grymt mycket folk... hoppas på vinst såklart..även om många är skadade just nu.


Och förresten.. montazami läppstiftet var slut överallt! Både i helsingborg, ängelholm och på väla... så när jag var i helsingborg köppte jag ett liknande stift från make up store, som hette "Bare"... jätte nude. Precis som jag vill ha det.  

Make up stores läppstift Bare... :)

over and out

Av Karolina - 13 september 2011 12:38

Ska strax ut och prata med några salonger i stan. Är ju på jakt efter en bra trainee/lärlingsplats. Och det är ju inte det lättaste. Det är som att söka ett jobb, så jag skjuter lätt upp det och tycker att det finns 100 saker som är mycket roligare. Men jag måste! Jag vill ha mitt gesäll...


Blev jätte glad när jag fick hem tidningen från kicks.. Jag vill ha det beiga montazami läppstiftet från make up store! Kostar 170 kr...


Nu måste jag sminka mig... och göra det jag måste.

Over and out

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards